התוכן הוא המלך – השפעתו של התוכן על קידום אתרים

"התוכן הוא המלך" הוא ביטוי שמסמל גישה מסויימת כלפי הנושא של קידום אתרים. באימרה "התוכן הוא המלך" מתגלמת התפיסה כי כל המאמצים של קידום אתרים הם משניים בלבד לאיכות התוכן שיש באתר, וכי התוכן הוא הגורם המרכזי בסופו של דבר שמוביל לדירוג גבוה של האתר במנועי חיפוש ולכמות כניסות גדולה אל האתר.

אז כיצד "התוכן הוא המלך"?

התוכן יכול להיות מלך הן מבחינת כמות התוכן והן מבחינת איכות התוכן. כמות תוכן גדולה מעלה את ההערכה של האלוגריתם של גוגל כלפי אתר מסוים. כלומר, ככל שאתר גדול יותר וכמות התוכן (בעיקר טקסט אם כי לא רק) בו גדולה יותר כך הוא נחשב לאתר מוצלח יותר בעיניי גוגל (אם כי גם לקריטריון זה יש כמה סייגים). מבחינת איכות התוכן הוא מלך מכיוון שתוכן טוב, רלוונטי ומעניין גורם לגולשים להישאר יותר זמן באתר ולבקר ביותר עמודים, דבר שאף הוא מוערך על ידי גוגל. שנית, תוכן איכותי ורלוונטי יכול לתרום יותר מכל מאמץ עצמי (אם כי בנושא זה הדעות חלוקות) ליצירת קישורים אל האתר. כלומר, אם יש לכם תוכן איכותי ורלוונטי בנושא מסוים, ברבות הזמן אתרים אחרים או גולשים בפורומים או רשתות חברתיות כמו פייסבוק או טוויטר יצרו קישורים שמפנים אל התאר, יגידלו את ערכו בעיניי גוגל וייצרו בעצם עוד ועוד כניסות.

בתפיסה של "התוכן הוא מלך" עיקר ההשקעה בנושא של קידום אתרים צריכה להיות באתר עצמו, הוספת עוד טקסט בנושאים רלוונטיים (שמכיל גם כמובן מילות מפתח מתאימות), פיתוח פיצ'רים שונים של האתר, שיפור מראהו החזותי והנגשתו (פעולות אלו מפחיתות את אחוז הנטישה של האתר). עדכון התוכן באופן תכוף, הוספת קישורים פנימיים וקישורים מהאתר שלכם החוצה אל אתרים איכותיים ורלוונטיים אחרים (כי גם את זה גוגל אוהב) הן עוד שיטות של קידום אתרים בהתאם לגישה של "התוכן הוא מלך".

הדעות בעולם קידום האתרים אינן אחידות לגבי עד כמה תפיסת "התוכן הוא מלך" היא באמת נכונה, והאם אין כאן נאיביות או אפילו רומנטיות מסוימת שאינה רוצה להכיר ביכולת לבצע מניפולציה על הופעת האתר במנועי חיפוש דרך טכניקות של קידום אתרים, אך כולם מסכימים כי תוכן איכותי הוא אחד המתפתחות, ואולי אפילו תנאי הכרחי, לאתר מצליח.

סוגי מנהיגות נפוצים

שבעה סוגי מנהיגות נפוצים על פי המחקר בתחומי הסוציולוגיה הארגונית וניהול עסקי.

עוד דברים מעניינים: