מערב לונדון במאה ה-19

מערב לונדון במאה ה-19

–          הניסיון היחידי בהיסטוריה המודרנית של לונדון לבנייה על פי תוכנית היה בחלק המערבי של לונדון. האזור שנבנה ב-1820 עד 1830 על הבנייה המאורגנת של מערב לונדון, זה איזור שיהפוך ללב ליבו של הצרכנות, של האליטות הפוליטיות והתרבויות, ועד היום מקום עלייה לרגל לתיירים כי הוא האזור של המבחר ושל הצרכנות הגבוהה.

–          המלך ג'ורג' הרביעי התחיל למכור את השטחים הבנויים החדשים בלונדון לעשירים, ושם הם בנו את בתיהם החדשים. בנוסף לכך, בקצהו של הריג'נט סטריט ג'ורג' הרביעי בנה את הפארק ריג'רג' פארק. הפארק הזה היה ההוכחה לכך שהאדם רצה להביא את הכפר לעיר אבל רק העשירים יכלו לעשות את זה.

–          הבניינים היו מפוארים מאוד, פעם ראשונה שנבנו גם מעליות בבניינים האלו. למטה הייתה שורה של חנויות והאזור הזה הופך לאזור של צרכנות עילית של האריסטוקרטיה שגרה באזור הזה.

–          הריג'ר סטריט- רחוב בלונדון שבו היו חנויות עילית והן נמצאות שם עד היום. בתי העשירים פונים לכיוון הסנטרל פארק. זהו סיפורה של העיר הגדולה: האזורים העשירים ומנגד האזורים העניים.

–          טראסת יורק- ישנם פרופורציות אידיאליות למבנה. שימוש נרחב במוטיבים קלאסיים.

–          טראסת קמברלנד- המבנה בנוי עם עמודים יונים.

–          טראסת האנובר- טרסה הבנוי בחצי גורן עם הכביש המקיף את הפארק.

–          האוקספורד סטריט- נשות לונדון עושות בו שופינג.

–          בלונדון במערבית במאה ה-19 ישנה תופעה חדשה של פרסומות חוצות שתלויות בעיקר על הקירות. לאט לאט החלו להתפתח גם שלטים מוארים שמושכים את עיני הציבור. החלו להתפתח בתי הכלבו הגדולים וכתוצאה מכך התופרים היחידים נאלצו לפנות את מקומם לחנויות הכלבו הגדולות. שם היה הכול וזה שינה את תפיסת העולם של הציבור- הכול המוני יותר והכול זול יותר. בית הכלבו הראשון בלונדון הוא הסלפרידג'ס שנתפתח בלונדון בשנת 1909. הוא היה בניין בן 8 קומות, עם 9 מעליות ומחלקות עם כל טוב. חלונות ראווה היו שקופים וביום הפתיחה כולם גדשו את הכולבו הזה שנבנה  על ידי משקיע אמריקאי.

קשרי הון-סגנון: הביטוס והון תרבותי

כיצד הסגנון שלנו משפיע על המעמד החברתי שלנו ועל סיכויי ההצלחה שלנו בחיים? על הקשר בין מושג ההון התרבותי ו"הביטוס" אצל בורדייה

עוד דברים מעניינים: